טאלין אסטוניה מטבע מקומי

המרת קרון אסטוני (EEK) לשקל - האם טאלין, אסטוניה זולה? תבדקו את שער המטבע המקומי בטאלין, אסטוניה, ביחס לשקל ישראלי חדש. המטרת מטבע משקל לכסף מקומי אסטוני אונליין!

כמה שווה שקל אחד לעומת קרון אסטוני? נא ללחוץ על המטבע הדרוש 👇

  • EEK  EEK: 4.0000

טבלת חישוב שערי מטבע: בקוביה ה-1 כותבים כמות כסף שאתם רוצים להמיר משקל (ILS) אל למטבע קרון אסטוני (EEK)..ואז לוחצים על הכפתור

המרת שקל ישראלי (ILS) למטבע קרון אסטוני (EEK)

 to 

נכון ל-24 באוקטובר 2023, שער החליפין בין שקל לקורונה אסטונית הוא כדלקמן:

1 שקל = 0.13 קורונה אסטונית

כלומר, אם יש לכם 100 שקל, תוכלו להמיר אותם ל-13 קורונה אסטונית.

שער החליפין הזה צפוי להשתנות מעת לעת, בהתאם לתנאי השוק.

מטבע מקומי בטאלין, בירת אסטוניה, הוא היורו. אסטוניה הצטרפה לגוש האירו ב-1 בינואר 2011, ולכן המטבע המקומי שלה הוחלף ביורו.

מטבעות היורו בטאלין מגיעים בשבעה ערכי: 1, 2, 5, 10, 20, 50 ו-100 סנט ו-1 ו-2 אירו. השטרות מגיעים בשבעה ערכי: 5, 10, 20, 50, 100, 200 ו-500 אירו.

ניתן להמיר מטבעות זרים ליורו בבנקים, במטבעות ובדוכנים רבים בטאלין. ניתן גם להשתמש בכרטיסי אשראי רבים ברחבי העיר.

להלן טבלה המציגה את ערכי המטבעות והשטרות של היורו בטאלין:

מטבעערך
1 סנט0.01 אירו
2 סנט0.02 אירו
5 סנט0.05 אירו
10 סנט0.10 אירו
20 סנט0.20 אירו
50 סנט0.50 אירו
1 אירו1.00 אירו
2 אירו2.00 אירו
5 אירו5.00 אירו
10 אירו10.00 אירו
20 אירו20.00 אירו
50 אירו50.00 אירו
100 אירו100.00 אירו
200 אירו200.00 אירו
500 אירו500.00 אירו

המטבע

וכמו בכל המדינות המשתמשות ביורו, מחולק ב 100 סנט. ההפוך והשטרות נראים זהים, למעט מטבעות מארק אסטוני, המונפקים בצורת מטבעות בשווי 1.00 אירו (1,000 קר, קוד EEK). תקופת קרון הראשונה החלה כאשר הוכנס הכתר כתחליף לכתר ואז הוחלף במטבע מארק האסטוני במחזור. הוא פוצל ב 100 אחוז ואז בשתי עדות: כתר אחד ו -2 כתר (2,500 כתר).

בצד האחורי

המטבע מראה ייצוג מוטבע לחלוטין של אסטוניה באמצע. בתחתית העמוד הכתובת "EESTI" שפירושה באסטונית "אסטוניה". הנענע האלף מסומן בכיתוב שתורגם משם השפה האסטונית ESTONIA, וזהה להפך, אלא שהמילה "ESETI" פירושה "STEENIA" בראש המטבע ושם המנטה והמספר 1,000 kr ב התחתית.

את המטבע האלף ניתן לראות לזמן מה על ידי הכנסת המילה "EESTI" בתחתית, שפירושה "אסטוניה" בדיוק.

את המטבע האלף ניתן לראות לזמן מה על ידי הכנסת המילה "EESTI" בתחתית, שפירושה "אסטוניה" בדיוק. אם אתה לומד או גר באסטוניה, אתה יכול גם ללמוד וללמוד אסטוניה באתר הרשמי של הרפובליקה של אסטוניה.

אסטוניה נמצאת בחזית החדשנות והעסקים הטכנולוגיים מאז שמהנדסים באסטוניה גילו כיצד לחסל את מתווך הטלקומוניקציה באמצעות בניית סקייפ. המטבע הלאומי הראשון של אסטוניה, הכתר, הונהג בשנת 1924 להחלפת הלירה, והפך למטבע הרשמי של אסטוניה לאחר שהיה יחידת חשבון מאז 1924. הרובל הסובייטי, המוחלף בשיעור של 1 עד 10 רובל. , ניתן להחליף על ידי אדם אחד תמורת 150 k רוני, עד מקסימום 1500 רובל. בשנת 2002 הוצג מחדש כמטבע האסטוני לראשונה מאז הוחלף בלירה.

הוכנסו מספר מטבעות זיכרון ובשנת 2006 הוצג מטבע עם כתר שני במסגרת החגיגות לציון 50 שנה לעצמאות אסטוניה מברית המועצות.

המטבעות הראשונים בכתר 1 בציפוי ניקל (20 מהם נשלחו) הוצגו בשנת 1995, ואחריהם מטבעות 1-כתר אלומיניום-ברונזה בשנת 1998. מטבעות אלה הוטבעו באלומיניום וברונזה, ואילו מטבע של כתר אחד היה עשוי מניקל נחושת.

הנהגת שער החליפין הקבוע באסטוניה בשנת 1996 והקמת הבנק המרכזי הובילו להכנסת היורו בשנת 1999

הכתר הסתובב זמן לא רב לפני שהוחלף ביורו כמטבע הרשמי של אסטוניה. זה הסתובב זמן קצר לפני שהיורו הפך למכרז החוקי היחיד של אסטוניה, ואז שוב במשך מספר חודשים לאחר כניסת האיחוד האירופי לתוקף בשנת 2004. בשנת 2006 הוחלף ה קרונה ביורו שהיה במחזור. עד 15 בינואר 2007, אז חדלה להיות המכרז החוקי. מאז הוא לא הופץ בשום צורה שהיא, אם כי הוא עדיין במחזור במספר מצומצם של מטבעות.

כאשר אסטוניה הצטרפה למערכת ERM II ב- 27 ביוני 2004, הוערך שוויו המרכזי של כתר. כדי להבטיח את אמינות הקרן, החליפו בנק אסטוניה ואסתי פאנק במטבעות זרים.

זה הוסתר מכך שחלק גדול מ -230 מיליארד הדולר הועברו לחברת הבת האסטונית של דנסק והחצי השני לחברת אסתי פאנק.

כפתרון

הם שוקלים להעצים את המשטרה לפתוח בחקירות ובמידת הצורך למשוך את הרישיונות של חברות הצפנה. בנוסף, הם רוצים לדרוש מחברות קריפטו להקים נוכחות עסקית במדינה לפני שהן משתתפות בתכנית תושבות אלקטרונית. מספר חברות מעוניינות להציג ICOs באסטוניה באמצעות e-Residency, בעוד אחרות מתכננות ושוקלות כבר כיצד לשלב את הליכי KYC שלהן בכרטיס Res-Residence. בנוסף לבנק המרכזי באסטוניה, הוא העלה גם את האפשרות להפוך אותו לחלק מרשת המטבעות הדיגיטליים "האיחוד האירופי" של האיחוד האירופי.

כדי לספק סקירה של הסיכונים והמורכבות, פרסמה נציבות ניירות ערך בארה"ב לאחרונה דוח כדאי על מטבעות קריפטוגרפיים והצעות מטבע ראשוניות.

הדו"ח של נציבות ניירות ערך בארה"ב על מטבעות קריפטוגרפיים והצעות מטבע ראשוניות (ICO) קובע: "הסיכון להונאה גדל עם הכנסת מטבע מטבע חדש.

קבל שערי חליפין של NGN לרופי, קבל לירה ונאירה וקבל מחירים רשומים עבור כל מטבע בין 1960 ל 01 / 01. קבל גם את ממיר מטבע הרופיטיק וקבל את המחיר המוקלט עבור כל מטבע מאז 1960 וקבל את Liras & Nairsa.

המיר 50 יורו לנאירה ו להמיר 100 יורו לנאירה, או להמיר 50 יורו לירה ו -100 יורו לירה ו -50 לירה.

Ssovetskuiu denezhnuiU reformu, denehnehniu reformus, konferenciu naira, economi, lira – liras, leckere, mai danehtehse, nirai, sossehdehle , sowjeti – komunikat, teslehmehre.

בשנת 1933

בתקופת השפל הגדול, הניתוק ה קרונה מסטנדרט הזהב, פיחות ב 35%, והוצמד ל שטרלינג (GBP). הוא נקשר ל כ ר ה שוודית. שהיה לו שער חליפין זהה לקרונה השוודית (1: 1) ולדולר האמריקני. קוד המטבע של ה- crooni הוא EEK, אך הוא מקושר לדויטשה מארק (DEM).

זה הפך את האחרונה למושבות הבריטיות לשעבר לנטוש את המערכת המוניטרית PSD לטובת מערכת עשרונית.

הנאירה החדשה, לעומת זאת, התמודדה במהרה עם אינפלציה והונאה מהירים, וערכה החל לרדת בשנת 1986. ב- 31 במאי 1998, זה כבר לא היה מטבע חוקי אלא הוטבע בחזרה למטבע הנוכחי, הכתר.

אם לאנשים יש אמון במטבע

יש לשמור על הערך והיציבות של אותו מטבע, וזה נעשה ברזרבות מהבנק המרכזי. בנק אסטוניה מחליף שטרות, מטבעות וכתרים תמורת אירו, אך כמות המטבע הזר מוסדרת על ידי שער חליפין שנקבע על ידי הבנק המרכזי. כל מה שנדרש הוא שהממשלה תקנה בחזרה מטבע אירו ביורו אחד, בחזרה ליורו.

אסטוניה החלה במחקר על כדאיות הפעלת מטבע בנק דיגיטלי מרכזי (CBDC) באסטוניה. הבנק המרכזי במדינה, אסתי פאנק, השיק את מה שהוא מכנה "יוזמה לקביעת התאמתם של הבנקים המרכזיים לתמוך בתשתית כסף דיגיטלי".

פאנק אסתי הוקם ב- 24 בפברואר 1919 ותפקידו העיקרי הוא להסדיר את תפוצת הכסף. היא הוקמה בשנת 1919 ומנהלת את מערכת הכסף והאשראי במדינה ומגבשת את האסטרטגיה הכלכלית שלה.

המערכת המוניטרית של אסטוניה מבוססת על מערכת לוחות מטבע

מה שאומר ששער החליפין של ה קרונה קשור בקפידה למטבע העתודה. הוועדה המוניטרית של המערכת נבחרה לצמצם את השפעת הספקולציות במטבעות זרים על כלכלת אסטון וכדי להבטיח את יציבות המערכות המוניטריות.

כדי להבטיח את אמינות הקרונה, בנק אסטוניה החליף אותה במטבעות זרים. אסטוניה משתמשת ביורו למעלה מ- 30 שנה עם שער חליפין קבוע של 2.5%. אם אסטוניה הייתה ממירה ליורו בשערי החליפין הקיימים, ההנחה היא כי אסטוניה תפחת את שערה במטבע כדי לפתור את הבעיות הכלכליות שלה. זה יקשה מאוד על היזמים האסטוניים את החיים ויגרום לבעיות חמורות בכלכלת המדינה.

בשנת 1919 הדפיסה פינלנד שטרות אוצר שהיו במקור מיועדים להלוואות מקומיות למדינה. בנוסף למטבע זה, אסטוניה הנפיקה בדצמבר 1919 10 מיליון מרקים פיניים, שהושאלו מפינלנד והתאימו לשער החליפין שלהם עם אוסטמרק.

העיצובים הראשונים של המטבע עוצבו על ידי מארי קבין כתוצאה מתחרות עיצוב

בצד האחורי מופיע שם המדינה והשם, בצד האחורי שלושה אריות מתוארים כנמרים. על פי הדוגמאות של מטבעות שהיו במחזור בשנת 1936, המטבעות הוטבעו באותו זמן כמו אוסטמרק, אך הדרישות להטבעתן השתנו עם החזרתה מחדש של שמה וסמלה של הרפובליקה של אסטוניה.

הרובל הרוסי נעלם ממחזורו רק בשנת 1921

ושער החליפין של הרול הרוסי באסטוניה צנח באטיות. הכתר הוצג כתחליף לרובל הסובייטי, שהיה המטבע הרשמי עד 1940. באותו הרגע הוכרזה ברית המועצות כמדינה עצמאית עם מטבע ומערכת מוניטרית משלה. לאחר תום מלחמת העולם השנייה הוא הוצג מחדש כמטבע האסטוני והחליף את הרובל הסובייטי בשיעור של 1 KRO ב -10 רובל.

לאחר שאסטוניה חזרה לעצמאותה

הוחזר ה קרונה מחדש בשנת 1992 והוחלף ביורו בשנת 2011. רוב האסטונים תמכו בהכנסת היורו מכיוון שהציבור ראה בו סמל חי לעצמאות משוחזרת. פוליטיקאים אסטוניים הדגישו כי הכנסת האירו תאפשר להם להשתתף ישירות בקבלת ההחלטות על עתיד המטבעות האירופיים. חשוב לנתח את ההיסטוריה של המטבע במדינה זו כדי שתוכל לבדוק את המטבע היחיד "יורו אסטוני" לפרטים.

הכתר (סמל kr, קוד EEK) הוא המטבע הרשמי של אסטוניה עם ערך של 1.00 אירו, המקביל ליורו, והכתר כמטבע מילואים.

אסטוניה

היא המקום הטוב ביותר לפתוח בורסת מטבעות קריפטו כרגע, מכיוון שאין צורך בבנקאות מקומית. מסיבה זו, רק אסטוניה צריכה להיות המקום הראשון שעליו אתה חושב כאשר אתה מחליט היכן לפתוח את עסק המטבעות שלך. רישיון המרת מטבעות קריפטו באסטוניה מפריד בין בורסה חדשה לתחרות ומדגים את החוש הכלכלי והרצינות שלה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטאלין מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טאלין!

דילוג לתוכן