טאלין – מדריך למטייל הישראלי

למה שווה לטוס לטאלין? האטרקציות והאתרים שחובה לראות בטאלין, אסטוניה

טאלין היא עדיין פנינה נסתרת של אירופה רק בשנים האחרונות היא הופכת להיות תיירותית במיוחד, ובצדק אתם יכולים למצוא בטאלין שפע של אטרקציות נפלאות לבחירה, כך שכולם מחובבי היסטוריה ועד חובבי ספורט ואמנות יכולים למצוא במה להתאהב בבירת אסטוניה טאלין. 

כאשר מתכננים טיול לטאלין לעיתים קשה לבחור מבין האטרקציות הרבות שיש בעיר זה נראה כמעט הישג בלתי אפשרי, אך בעזרת תכנון נכון תוכלו לבחור בין האטרקציות שהכי מושכות אתכם ולהפוך את הטיל להצלחה כבירה.

אטרקציות ואתרים שחובה לראות בטאלין

העיר טאלין היא עתיקה – עם אווירה מימי הביניים ורשת הרחובות וחומות העיר השמורות במיוחד מספקים חוויה ייחודית ויוצאת דופן לכל מי שמטייל בה בפעם הראשונה. טיול ברחובות העיר העתיקה טומן בחובו הפתעות רבות, אתם יכולים למצוא סמטאות שמובילות אתכם למסעדות וחנויות מסתוריות כמו האווירה של העיר.

סיור בעיר העתיקה מרגיש כאילו חזרתם לימי הביניים, הארכיטקטורה בת מאות שנים, ברחובות הצרים מרוצפים באבנים מיוחדות, חצרות מסתוריות עם מבני קשתות. העיר העתיקה של טאלין היא האטרקציה מספר אחת ללא ספק.

בניין העירייה וכיכר העירייה – בלב העיר העתיקה נמצאת כיכר העירייה, שהייתה בעבר כיכר השוק והמרכז של ממשלת אסטוניה. כיום זהו בעיקר מקום מפגש של תושבי העיר שמגיעים לאזור לקניות או לאחד מבתי הקפה במקום.

כיכר העירייה של טאלין הוא המקום הראשון בו הציבו עץ חג המולד ציבורי והוא קיים החל משנת 1441, מומלץ מאוד להגיע ולהתרשם מהמבנים המרשימים והכיכר הסמלית זהו ללא ספק סיור חובה בטאלין שיכול להסביר את מהות העיר.

ארמון ופארק (Kadriorg) קדריגור –  החלק המרכזי של קדריגור הוא ארמון הבארוק מספר פארקים אשר נבנה לפני יותר מ -300 שנה בהוראת הצאר הרוסי פטר הגדול. זהו ארמון מדהים עם פארקים הכוללים בריכות ברבורים, גן ורדים, וגן יפני מטריף חושים.

בתוך הארמון קיים כיום מוזיאון עם אוסף אמנות זרה של אמנים מחוץ לאסטוניה, בנוסף תוכלו להמשיך ולטייל אל טירת הצאר המרשימה ביופיה, בחלק הראשי של המבנה תוכלו למצוא את קומו הבניין הראשי של מוזיאון האמנות האסטונית הכולל את: מוזיאון מיקל, מוזיאון הילדים מיאמילה ומוזיאון של פטר הגדול.

 מגדל הטלוויזיה של  טאלין – הנוף הנשקף ממגדל הטלוויזיה בטאלין הוא ייחודי בטאלין ובכלל בצפון אירופה, אין ספק ביקור במגדל הטלוויזיה של טאלין זו חוויה עוצמתית אשר יכולה להסביר לכם בתמונה את העוצמה של העיר הנוף הנשקף מהמגדל הוא פשוט מדהים וכל מי שביקר בו מספר שזו חוויה שהוא לא היה מוותר עליה. לחצו כאן לרכישת כרטיסי עלייה לפסגת המגדל >>>

כאשר מגיעים לחלק העליון אפשר לראות הנוף את העיר העתיקה בצורה שתשאיר אתכם פעורי פה, ומרחוק תוכלו אפילו לראות את הים הבלטי נמצנץ לתפארתו. בלילות של ראות טובה ניתן לראות למרחק רב ולעיתים אף ניתן לראות את האורות של הלסינקי.

המוזיאון הפתוח האסטוני – במרחק של חמש עשרה דקות נסיעה בלבד ממרכז טאלין יש מקום שלא כדאי לפספס, המוזיאון הפתוח האסטוני שמזמין אתכם לראות אדריכלות כפרית ולהכיר את חיי הכפר של אסטוניה בצורה הכי אותנטית שיש.

זהו מוזיאון שמתעדכן ומתפתח כל הזמן ובשלב זה יש לו שבעים וארבע מבנים שונים כמו למשל, כנסיה מזמנים עברו, בית ספר, טחנות רוח, ואפילו תחנת כיבוי אש עתיקה ומעניינת במיוחד. זוהי בהחלט חוויה מעולה לביקור עם הילדים.

מוזיאון קומו לאמנות – אחד מהמוזיאונים של אמנות הכי הגדולים בצפון אירופה וחובה לבקר בו בעת שהייה בטאלין. גם אם אתם לא הכי מתחברים לאמנות מסוג זה עדיין מוזיאון קומו הוא אחד המוזיאונים המעניינים ביותר. 

ניתן למצוא כאן את כל יצירות האמנות החשובות ביותר של אמנים מאסטוניה כך שאם אתם רוצים להבין יותר לעומק את האומנות של העיר ואיך היא התפתחה מוזיאון קומו הוא בהחלט ביקור חובה.

גן החיות של טאלין – בגן החיות של טאלין תוכלו למצוא את  האוסף הגדול ביותר של מדינות בעלי חיים המזוהים עם מדינות  נורדיות. תוכלו להתרשם   מאוסף אדיר של חסרי החוליות הכולל יותר מ -עשר אלף דגימות של חמש מאות מינים ואפילו פיל אפריקאי, נמר, דוב קוטב, קרנפים שחורים ועוד.

בעת טיול עם הילדים מומלץ מאוד להגיע לגן החיות בטאלין זהו גן שמסודר בצורה מאוד ידידותית עבור ילדים ותוכלו להעביר בו כמה שעות טובות בלי בעיה. גן החיות פתוח במשך כל ימות השנה והוא אדיר בגודלו כך שכדי לנצל את השהות בו תוכלו לבלות כמה שעות ועדיין לא תספיקו לראות את כולו.

שאלות ותשובות נוספות למטייל הישראלי בנוגע לטאלין

אין ספק שאפשר למצוא מגוון רחב של אטרקציות בעיר טאלין, אך יש גם חיי לילה תוססים בעיר שאפשר לבלות עד השעות הקטנות של הלילה במבחר מועדונים ברים מסעדות והופעות חיות.

יש מקומות שכן חייב להזמין מקומות מראש, העיר טאלין התקדמה מאוד בשנים האחרונות והפכה להיות יעד תיירותי מבוקש כך שכיום העיר מאוד ידידותית לתיירים כך שגם אם צריך להזמין מקום מראש הכל מוסבר כמו שצריך ותוכלו להזמין את האטרקציה המבוקשת בלי בעיות.

זה מאוד תלוי כמה אתם רוצים להספיק כדי לראות את כל האטרקציות שמעניינות אתכם בעיר מומלץ להגיע לפחות לשבוע כך תוכלו להגיע לרוב היעדים בלי לחץ מיותר.

כמובן זהו מקום שתוכלו למצוא בו הרבה אטרקציות לילדים אך אם אתם מחפשים עבורכם פארקי שעשועים ענקיים זה פחות מתאים. טיול בטאלין עם הילדים הוא הוא מעט יותר רגוע ותוכלו להנות איתם במגוון אטרקציות שמתאימות להם.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטאלין מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טאלין!

דילוג לתוכן