מזג אוויר טאלין אסטוניה

טאלין מזג אוויר

הזמן המומלץ ביותר לטוס לטאלין מבחינת מזג אוויר הוא במהלך הקיץ, בין החודשים יוני עד אוגוסט. בתקופה זו הטמפרטורות נעות בין 17 ל-19 מעלות צלזיוס, והימים ארוכים. זהו הזמן הטוב ביותר לבקר בטאלין אם אתם מחפשים מזג אוויר חם ונוח כדי ליהנות מהפעילויות בחוץ, כגון טיולים, שחייה ופעילויות ספורט.

אם אתם מחפשים מזג אוויר קריר יותר, תוכלו לבקר בטאלין בסתיו או באביב. בתקופה זו הטמפרטורות נעות בין 7 ל-12 מעלות צלזיוס, והימים עדיין אורכים. זהו הזמן הטוב ביותר לבקר בטאלין אם אתם מחפשים מזג אוויר נעים כדי ליהנות מהאטרקציות התיירותיות של העיר.

החורף בטאלין קר ומושלג. הטמפרטורות יכולות לרדת מתחת לאפס, והימים קצרים. זהו הזמן הטוב ביותר לבקר בטאלין אם אתם מחפשים חוויה ייחודית של עיר אירופאית בחורף.

להלן סיכום של עונות השנה בטאלין:

  • קיץ (יוני-אוגוסט): מזג אוויר חם ונוח, ימים ארוכים.
  • סתיו (ספטמבר-נובמבר): מזג אוויר קריר ונעים, ימים עדיין אורכים.
  • חורף (דצמבר-פברואר): מזג אוויר קר ומושלג, ימים קצרים.
  • אביב (מרץ-מאי): מזג אוויר חמים בהדרגה, ימים עדיין קצרים.

טאלין חווה אקלים ממוזג עם קיצים קרירים ויבשים וחורפים קרים ומושלגים. כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא כ-600 מ"מ.

החודשים החמים ביותר בטאלין הם יולי ואוגוסט, כאשר הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 19 ל-12 מעלות צלזיוס. אלו הם החודשים הטובים ביותר לביקור בטאלין אם אתם מחפשים מזג אוויר חם ונוח.

החודשים הקרים ביותר בטאלין הם ינואר ופברואר, כאשר הטמפרטורות הממוצעות נעות בין -2 ל–7 מעלות צלזיוס. אלו הם החודשים הטובים ביותר לביקור בטאלין אם אתם מחפשים מזג אוויר קריר ומושלג.

בכל מקרה, חשוב לזכור שזוהי רק תחזית, ומזג האוויר בפועל עשוי להשתנות.

מתי שווה לטוס אל העיר טאלין מבחינת מזג אוויר באחד מכל חודשי השנה? האם בקיץ או בחורף? מתי יש אור יום ומתי חושך לילה כל היום? הכל כאן!

בירת אסטוניה טאלין היא אחד היעדים הפופולאריים בעולם ונבחרה לאחרונה כיעד האירופי הטוב ביותר. רוב המטיילים היו מציעים לנסוע עם שלוש שכבות של בגדים לפני שהם יוצאים החוצה, אבל זה נשמע נכון: אסטוניה נמצאת בעונה נעימה, עם טמפרטורות מקסימליות סביב 30 מעלות צלזיוס – אך אמצע מאי בדרך כלל התחמם מעט משאר אירופה לא חם כמו ארצות הברית. המשמעות היא שאין פעילויות חוצות מתאימות, ולכן "האטרקציות הטובות בעולם" הן ביעדים הפחות סבירים.

סופות רעמים באסטוניה קשורות בדרך כלל לחודשי הקיץ, אך עדיין יש סיכוי לכך בחודשי החורף. בחודש יולי יש יותר סופות רעמים, במיוחד כשהקיץ חם, אך כשהוא קר יחסית הם נוטים לחכות לאוגוסט.

אני באופן אישי שמתי לב שמזג האוויר החורפי הנכון עבר בעשר השנים האחרונות לפברואר, וזו חדשות טובות לכל מי שמשתתף במרתון הסאונה האירופי ה -11. אני סקרן לראות כיצד חובבי הסאונה מצפים ל -15 בפברואר, אך עלי להסביר מדוע.

לפעמים, אפילו בקיץ באסטוניה, אנו יכולים לקבל מזג אוויר סקי רע, שמאלץ אותנו לבדוק את לוח השנה פעמיים ולבדוק אותו שוב ושוב כדי להיות בטוחים שזה באמת החודש המתאים. רוב האסטונים מתלוננים על "מזג האוויר הסקי הגרוע באסטוניה", אז אולי הגיע הזמן למצוא לפחות משהו מאיר עיניים. אם אתה מרגיש קצת קודר לגבי החורף, קרא את המאמר הזה על איך שלמדתי להפסיק לדאוג ולאהוב את החורף האסטוני. החלק הכי ברור של השנה בטאלין מתחיל ב -22 באפריל ונמשך 5-6 חודשים עד ה -10 באוקטובר. זה אולי לא הזמן הטוב ביותר בשנה לסיורים, אבל אם יש לך עיר שנהנית משעות ארוכות של אור יום ותוכלו גם לחקור את רחובות העיר, ואז הקיץ הוא זמן טוב לבקר בו. אם אתם מחפשים זמן חם מאוד לבקר בטאלין, החודשים החמים ביותר הם יולי, אוגוסט ואז יוני. הימים קצרים יותר, עם פחות משבע שעות של אור יום, אור שמש נדיר וייתכן שזה לא זמן טוב לטיולים רגליים, סקי או פעילויות חוצות אחרות. התקופה הבהירה ביותר של השנה נמשכת 3-2 חודשים, בין 22 באפריל ל -10 באוקטובר ואז עד סוף אוקטובר.

רק בגלל ימי התואר הגדלים, פריחת האביב הראשונה בטאלין, כשהם מופיעים, יכולה להופיע במרץ או באפריל. בהתבסס על ערכים אלה הוא אחד התקופות הטובות ביותר לבקר בטאלין במהלך חודשי הקיץ, מאמצע יולי ועד תחילת אוגוסט.

אפריל הוא חודש של ניגודיות רבה, מכיוון שעדיין ניתן לחוות תקופות של כפור לסירוגין עם הימים החמימים הראשונים. יתכן שתוכלו לחקור את העיר בימים חמים יותר, אך לא כמו בחודשי הקיץ.

בנוסף, עלול להיות כפור לילה בתחילת מאי, ולמרות שהוא חם יחסית, מאי ידוע גם בזכות הטמפרטורות הקרות שלו ומזג האוויר הקר. תחזיות לטווח הארוך מראות כיום כי ינואר 2020 יהיה גם חם מהממוצע לאסטוניה. אקלים אסטוני רעוע זה יכול להביא גם גלי חום כאשר הטמפרטורות מגיעות בין 20 ל -30 מעלות צלזיוס.

אז אריזת בגדים למזג האוויר הזה תהפוך את הטיול שלכם לנוח יותר, ואם אתם יודעים שכדאי לארוז סוודר וז'קט קליל, תוכלו ללכת לשם. גשמים יכולים להתרחש בחודשי החורף כמו גם בקיץ בצורת גשם או שלג. חזית מזג אוויר תגיע בינואר 2020, מה שמוביל לשלגים תכופים יותר ולגשם סביר יותר.

הטמפרטורות בשעות היום נוטות להיות ידידותיות לחולצות, ושיאי היום נעים בין 15 ל -17 מעלות, אז היו מוכנים לשינוי במזג האוויר. בחורף, באביב ובסתיו נדרשים בגדים חמים בהרבה, כמו סוודרים ומעילים קלים, כמו גם נעליים וגרביים חמות.

הטמפרטורות יכולות להרגיש קר לפעמים, במיוחד בשעות הבוקר המוקדמות, בהתחשב בלחות, אך לא קרה כמו בשאר שעות היום.

אנשים מבוגרים תמיד מזכירים לנו שהחורפים היו קרים ומושלגים לאורך הדורות, ואילו המציאות יכולה לפעמים להיות בדיוק ההפך, אך כיום חורפים אמיתיים הפכו לנדיר. תחזיות לטווח הארוך צופות חורף חם מהממוצע כמעט בכל שנה, ואכן המגמה הנוכחית לחודש פברואר מראה טמפרטורות ממוצעות גבוהות מעט יותר. כרגע, מאתגר לחזות כיצד יהיה מזג האוויר בפברואר וככל הנראה הוא יימשך. מספר הימים של טמפרטורות גבוהות באמצע שנות ה -30 הגבוהים פחת והוא הולך ופוחת.

ככל שהסתיו כובש את אסטוניה, הטמפרטורות ממשיכות לרדת ולחץ האוויר בינוני למדי, כלומר מזג אוויר חורפי תקין עדיין לא צפוי בעתיד הנראה לעין. החדשות הרעות הן שהחורפים באסטוניה מתחממים מעט, אך הם גם מגיעים מאוחר יותר ומביאים שינויי מזג אוויר קיצוניים יותר, כלומר הטוב ביותר שעוד יבוא. אולי יש לנו מזל שיש לנו מזג אוויר טוב, אבל עדיין יש לנו חורף קר מאוד ועלינו לחכות ולראות.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטאלין מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טאלין!

דילוג לתוכן