טאלין חופשה כשרה

מידע על חופשה כשרה בטאלין? קבלת הסבר על קהילה יהודית בטאלין? מה לגבי בית הכנסת בטאלין? מידע לדתיים לקראת טיול כשר בטאלין אסטוניה לגבי כשרות, בתי כנסת, בית חב"ד ועוד

בית העלמין היהודי בבירת אסטון טאלין הושחת בסוף השבוע, כך אישרו הרשויות ביום שלישי. בדיחות מקומיות הסירו בלילה שלט תחנה באלבה והחליפו אותו בשלט שעליו נכתב "ירושלים", תוך רמז למספר הרב של יהודים בקרב הנופשים. הורים הוציאו את ילדיהם מבית הספר היהודי "גרנפינס" משום שהם לא רצו שילמדו על המורשת היהודית שלהם. בשנת 1959 התגוררו בעיר 3,714 יהודים ו -4,381 באלבה, העיר השנייה בגודלה באסטוניה עם אוכלוסייה של כ -2.5 מיליון תושבים.

ביום זה, בנוסף לטאלין, יש גם בית כנסת, בית כנסת – כמו באלבה ומסעדה כשרה במרכז העיר – כמו גם בית כנסת אורתודוכסי ובית כנסת.

כתובת בית הכנסת הראשי של טאלין: Karu 16, 10120 Tallinn

למרות שיש לו מוניטין טוב, אנשים רבים רוצים לשלוח לשם את ילדיהם, אך רובם התלמידים אינם יהודים והאוכל אינו כשר. במתחם הקהילה היהודית נמצא גם בית ספר יהודי, היחיד מסוגו בטאלין. בו נמצא גם בית הכנסת הגדול ביותר באסטוניה, כמו גם בית כנסת ומסעדה כשרה הנקראת ‪Ruby‬. – בית הספר היהודי בטאלין מקיים שיעורים אך ורק ברוסית, אך ברובם לדבריו, יהודים דוברי אסטונית אינם שולחים את ילדיהם לשם. הקהילה היהודית, שרבים מהם גרים באסטוניה כל חייהם, אינה רואה צורך ללמוד אסטונית, אף על פי שאזרחותם מחייבת ידע בשפה זו.

Ruby: Rotermanni 2, 10111 Tallinn כתובת

מלונות מומלצים באיזור בית חב"ד / בית הכנסת בטאלין –

להחיות את חיי היהודים ולהגיע לאנשים שהיו מנותקים מהיהדות בתקופת ברית המועצות זה באמת אצילי.

המגיעים מגלים שהחיים באסטוניה יציבים יחסית, הרב מעורר השראה ובדרך כלל מבורך. השלב הבא הוא תוכנית STARS, המכונה כיום יורוסטארס, תוכנית לנוער יהודי בגיל המכללה שמארגנת חב"ד, רוסיה, וזמינה כזיכיון לקהילות היהודיות ברחבי אירופה. בניגוד ליהודים שהגיעו לאסטוניה בתקופת ברית המועצות, ליהודי אסטוניה יש רשת חברתית מבוססת וזקוקים לעזרה קהילתית כדי להשתלב במרקם המדינה.

בעוד שילדים מקבלים חינוך בסיסי לגיל הרך, הם יכולים ללמוד גם בבתי ספר ציבוריים. יתר על כן, רבים מבני התרבות היהודית בישראל זמינים למגוון רחב של משאבים חינוכיים כגון קורסים לתורה, לימודי תורה והכשרה לרבנות.

חג יהודי, חגים בעברית, יחד עם אווירת החג המיוחדת, הוא הזמן המושלם לבקר בישראל. תקופה זו של השנה בישראל משמעותה לרוב מזג אוויר נאה, ומכיוון שהחג מתחיל בערב (בישראל קוראים לו ערב צ'אג), החנויות פתוחות כל היום.

בדוק את שבעת הדברים המהנים שהכי אהבנו בטאלין במהלך החופשה שלך ואל תדאגי שתשתעמם. הרחובות המרוצפים המרוצפים באבנים והמבנים ההיסטוריים הם אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ותוכלו לחוות את ימי הביניים בצורתם המקורית.

המבקרים יכולים להתפלל ולהתפלל בבית הכנסת הלסינקי בן ה -105, שמועטר בכיפה ביזנטית. בית הספר היהודי צמוד לבניין ומציע גם מגוון אירועים יהודיים, כולל בית כנסת לילדים ושוק אוכל כשר. בנוסף לשירותי אירוח וחגיגות יהודיות באולם המרכזי המונה 200 מושבים, בתי הכנסת מפקחים גם על הכנת והפצת אוכל כשר ומקיימים מקווה (המוזיאון היהודי). חגים יהודיים יכולים לאחד את בני הכנסת בבית הכנסת ולסמן אותם באירועים מיוחדים כמו פסטיבל יום הכיפורים השנתי וחגיגת הקבלה.

שיא השנה הוא פורום יהודי אסטוניה יחד, המאגד למעלה מ -500 משתתפים. חברה וקבוצות יהודיות, דתיות וחילוניות, כולל הפדרציה הפינית של האגודות היהודיות והאגודה היהודית הלסינקי. ארגון הגג כולל מגוון רחב של יהודים שעזבו את "הקהילה היהודית", כולל יהודים מכל רחבי העולם, כמו גם יהודים בפינלנד, אסטוניה, לטביה, ליטא, פולין, שוודיה ופינלנד. יהודים פינים ומילאו תפקיד מרכזי בהולדתה מחדש של התרבות היהודית האסטונית.

הקהילה היהודית באסטוניה חולקת תכניות אזוריות רבות עם קהילות יהודיות שכנות בלטביה ובליטא. לפני שספגה ברית המועצות המדינה הייתה ידועה הרבה יותר בשל המגוון האתני והדתי שלה מאשר המדינה אליה סופחה ברית המועצות.

עם פתיחת בית הכנסת קיבלה הקהילה היהודית התמקדות חדשה וזה היה תור הזהב עבורם. המקווה נפתח בשנת 2007, וקמפוס JCC הוא גם אתר בית הכנסת הראשון שנבנה בקצב שלאחר המלחמה.

ליד המקדש הראשי, יש בו מרכז קהילתי, ספריה, אזור משרדים ומתקני שעשועים לילדים. בסמוך יש בית כנסת לילדים עם צרכים מיוחדים ומעון יום לקשישים.

אנשים שפעילים בקהילה היהודית בטאלין טוענים שזה מקום נפלא שיש בו בית כנסת שכל יהודי יכול להתגאות בו. הרב הראשי לאסטוניה, שמואל קוט, מבטיח לנו ש"הכל בסדר ". התנועה היהודית האורתודוכסית חב"ד-ליובאוויטש מינתה לאחרונה רב חדש, הרב יצחק זלמן, הראשון מסוגו באסטוניה מזה למעלה ממאה שנה.

לחזור למשהו ספציפי?

חוויה בטאלין מתחילה כאן

כבר הצטרפת לקבוצת הפייסבוק שלנו?

הצטרפו לקבוצת המטיילים שלנו בפייסבוק ותקבלו המון טיפים, המלצות ומידע חשוב על טאלין!

דילוג לתוכן